Jeśli w swojej codziennej pracy masz do czynienia ze sprzedażą, szukasz pomysłów jak w najlepszy sposób sprzedawać Twoje produkty lub usługi to na pewno nie raz pomyślałeś jak sporządzona oferta handlowa będzie najlepsza.
JAKIEJ OFERTY OCZEKUJE KLIENT?
CO POWINNA ZAWIERAĆ OFERTA HANDLOWA?
JAK ZAPREZENTOWOWAĆ OFERTĘ HANDLOWĄ ?
Najlepiej gdybyś po prostu zapytał klienta czego oczekuje. Na czy mu zależy w przygotowanej przez Ciebie ofercie?
Artykuł Mc Kinsey & Company „The value of getting personalization right—or wrong—is multiplying” z 12 listopada 2021 r. przedstawia kilka wyników badań, które dowodzą wzrostu oczekiwań klientów co do personalizacji oferowanych im produktów i usług. W artykule czytamy: „Z naszych badań wynika, że 71 procent konsumentów oczekuje od firm spersonalizowanych interakcji. A 76 procent jest sfrustrowanych, gdy tak się nie dzieje.” oraz „Konsumenci nie tylko chcą personalizacji, oni jej domagają się.” „Co więcej, nasze badania wykazały, że firmy, które wyróżniają się personalizacją, generują o 40 procent więcej przychodów z tych działań niż przeciętni gracze.” „Ponad trzy czwarte konsumentów (76%) stwierdziło, że otrzymywanie spersonalizowanych komunikatów jest kluczowym czynnikiem zachęcającym ich do rozważenia marki, a 78% stwierdziło, że takie treści zwiększają prawdopodobieństwo ponownego zakupu.”
2. CO POWINNA ZAWIERAĆ OFERTA HANDLOWA?
Przede wszystkim przygotuj wzór oferty handlowej. Oferta powinna przyciągać wzrok, wyglądać atrakcyjne, profesjonalnie. Czy jest czytelna? Stwórz ciekawy szablon graficzny. Estetyka, zdjęcia, grafika, czcionka, odstępy w tekście to podstawowe elementy.
Dobra oferta powinna zawierać ciekawe wprowadzenie. Czy nagłówek „oferta handlowa” jest jedynym jakiego możesz użyć? Może wcale nie… Tak się jakoś utarł taki nagłówek. Warto zastosować także ciekawą grafikę w części oferty do kogo ją kierujesz i kto ją stworzył. Może pokusisz się dodać swoje zdjęcie?
Dzisiejszy klient chce dostać prostą informację podaną w sposób przystępny i transparentny. Zadbaj aby nawet w sytuacji rozbudowanej oferty, streścić ją by była czytelna. Klient kupuje oczami. Możesz np. porównać standardową cenę przekreśloną i uwidocznić cenę promocyjną lub rozszerzyć pakiet usług. Tak aby klient dostrzegł korzyść Twojej oferty. Szczegółowe opisy, parametry techniczne prezentujesz w dalszej części.
Klient chce ofertę personalizowaną zatem warto przedstawić analizę sytuacji klienta, pokazać problem a następnie przedstawić propozycję rozwiązania tego problemu. Dzięki temu Twój klient będzie widział korzyści z oferty konkretnie dopasowane do niego.
3. JAK ZAPREZENTOWOWAĆ OFERTĘ HANDLOWĄ ?
Jeśli czytałeś uważnie moje poprzednie artykuły i słuchałeś podcastów to wiesz już, w którym momencie ścieżki zakupowej klienta wysyłasz ofertę. Żeby uniknąć rozczarowania nie wysyłaj jej zbyt wcześnie. Przedstawienie oferty powinno być formalnością, postawioną kropką nad i. Jeśli masz dopracowany Twój proces sprzedaży to prezentacja oferty stanie się celebracją sukcesu klienta i Twojego. Zatem może warto zadbać też o odpowiednią atmosferę. Jak wyślesz ofertę mailem to nie wiesz jakie emocje towarzyszą klientowi kiedy ją czyta. Może pokusisz się i wymyślisz jakiś inny sposób, może np. spotkanie na którym ofertę przedstawisz, zobrazujesz rozwiązanie problemu oraz pokażesz wizję przyszłości po zakupie, to może być to czas wspólnej celebracji.
Bardzo często oferta handlowa jest prezentowana w postaci dokumentu np PDF i najczęściej handlowcy wysyłają ją mailem. Pomyśl czy taki sposób jest dla Ciebie skuteczny a może przetestuj też jakiś inny.
Pamiętaj, że w nowoczesnej sprzedaży masz wiele wyzwań ale i wiele możliwości. Posiadasz wiedzę o dzisiejszym kliencie, masz technologię i masz możliwość pracy handlowej. Połącz te siły i stwórz taką ofertę handlową jaka będzie najlepsza w sprzedaży Twojego produktu do Twojego klienta.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu oferty dopasowanej do Twojego klienta wraz procesem jak ją skutecznie stosować, napisz do mnie. Takie wspólne nasze zadanie wykonamy w ciągu 1 – 1,5 godziny indywidualnej konsultacji on-line. Raz a dobrze przygotowana oferta trafi dla wielu Twoich klientów.