Zarządzanie konfliktem w zespole.
Jako szefowi zespołu konflikt jest z pewnością znanym Ci pojęciem. W zespołach handlowych też się przytrafia. Sytuacje napięć i konfliktów zdarzają się wszędzie tam gdzie pracują ludzie.
Nie raz i pewnie nie dwa zdarzyło Ci się, że na spotkaniu ludzie w sposób niechętny odnosili się do siebie, wybuchały kłótnie albo wręcz odwrotnie czuć było gęste powietrze w pomieszczeniu, a ludzie jak „napompowani” siedzieli w ciszy.
Konflikty, którymi zarządzimy właściwie mogą przyczynić się do wzrostu motywacji w zespole, dać ludziom energetycznego kopa i spowodować pozytywne zmiany. Natomiast te konflikty pozostawione samym sobie, nie rozwiązane nie wróżą nic dobrego. Nie rozwiązane konflikty wpływają destrukcyjnie na ludzi i zespół psując go od środka. Emocje ludzkie muszą znaleźć gdzieś ujście. Jeśli tym złym emocjom nie wskażemy odpowiedniego kanału ujścia, to z pewnością wpłyną negatywnie na efektywność.
Omówię tu kwestie związane z sytuacjami takim jak różnice poglądów, zdań albo innych sposobów rozwiązywania spraw. Na tych i podobnych sytuacjach skupię dziś uwagę i przekażę metody jak pokonać konflikt.